Obchodníci s luxusem loni utržili 30,8 bilionu korun

Ekonomikám se daří a lidé nemají problém utrácet za luxus. Alespoň to tvrdí výzkum společnosti Bain and Company, podle které stoupl loni prodej luxusního zboží ve srovnání s předchozím rokem o 5 %, což se rovná částce 30,8 bilionu korun.

Přitom jen za věci osobní spotřeby, jakými jsou šperky, či móda, utratili spotřebitelé loni 6,7 milionu korun, celkově pozřely luxusní zboží a zážitky částku 30,8 bilionu korun. Například prodej luxusních vozů narostl celosvětově o 6 % na 12,5 bilionu korun, ze stejného růstu se těšil prodej drahých vín a jídel. Až o 14 % pak poskočily nákupy plaveb na luxusních lodích.

Největší podíl na prodeji luxusního zboží má Čína, loňské útraty se vyšplhaly na 514 miliard korun, což se rovná 1 5 % nárůstu. Zájem bohatých Číňanů se pak soustředil v nemalé míře na nákupy diamantových šperků i samotných kamenů. Jak praví výsledky společného průzkumu agentury GfK a ruské polostátní společnosti zabývající se těžbou a zpracováním diamantů Alrosa, 86 % Číňanů, kteří se loni stali majiteli diamantového šperku, plánuje další nákupy. V USA, které jsou stále světovou jedničkou v obchodu s diamantovými šperky, je přitom tento údaj 59 %.

Diamantovým šperkům a investičním kamenům se daří i v Česku. Podle zdrojů největšího českého obchodníka ALO Diamonds, stoupl loni počet prodaných investičních šperků v Česku o 37 %. Největší narůst (54 %) zaznamenaly šperky v cenové kategorii  mezi 150 000,- a  200 000,- Kč.

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 20.3.2018

diamanty

Další články