Sázka na Eugenii
Na jedné straně výkony na kurtu, na straně druhé patřičný marketingový kapitál, přetavený do bobtnajícího bankovního účtu. I takový je svět velkého sportu.
Důkazem toho je také nejnovější žebříček marketingově nejpřitažlivějších sportovců, který zveřejnil anglický magazín SportsPro. Podle jeho expertů je sportovkyní s nejslibnější marketingovou budoucností kanadská tenistka Eugenie Bouchardová. Přitom sebevědomá jedenadvacetiletá dívenka, které loni nadělila Petra Kvitová ve finále Wimbledonu potupného kanára, se letos výsledkově potácí, když z osmnácti utkání vyhrála pouhých sedm a vypadla z první desítky.
Anglický magazín ovšem při své prognóze pracoval s tříletou vizí. Ve prospěch Eugenie hovoří věk, velikost domácího trhu, charisma, ochota vlastní prezentace a atraktivita pro mainstreamový trh. V této souvislosti nelze nevzpomenout na ruskou tenistku Annu Kurnikovovou, která, ač nikdy nevyhrála jediný pořádný turnaj, získala reklamní kontrakty, o kterých si mohly nechat mnohem úspěšnější konkurentky pouze zdát.
Ostatně o tom, že ne vždy je marketingový potenciál spojen se sportovní výkonností, vypovídají i jména dvou aktuálně sponzory nejvyhledávanějších tenistů světa. Přestože Maria Šarapovová a Roger Federer mají zřejmě nejoslnivější výsledky své přebohaté kariéry za sebou, stále představují největší marketingové taháky. Ruska kasíruje na mimotenisových aktivitách ročně 23 miliónů dolarů, jeden z nejlepších tenistů historie pak takřka trojnásobek.