Kylie Jenner nejmladší self-made miliardářkou
Magazín Forbes „jmenoval,“ před časem Kylie Jenner nejmladší self–made miliardářkou. Zatímco jistá část veřejnosti tento fakt vítá a další s ním nemá zásadní problém, jsou i tací, kteří hovoří v souvislosti s jedenadvacetiletou členkou slavného rodu o tom, že se narodila do bohaté rodiny a nesplňuje proto kritéria self-made.
Jak je to tedy s Kylie a jejím zařazením do kategorie těch, kteří vděčí za svou životní úroveň talentu a tvrdé práci? Hlavním zdrojem příjmů mladé krásky je společnost Kylie Cosmetics. Tuto založila a nastartovala v sedmnácti letech za 250 000 dolarů, které si do té doby vydělala na přehlídkových molech. Vzhledem k nezletilosti měla příjmy své dcery pod kontrolou matka Kris.
Od založení firmy je Kylie, která se nikterak nebrání spolupráci s rodinným klanem Kardashianů jedinou majitelkou, generální i marketingovou ředitelkou. Kylie Cosmetics vstoupila na trh v roce 2015, za 29 dolarů tehdy nabízela tři druhy rtěnek. Poptávka zapříčinila „pád“ webu, v dalších měsících stíhala výroba jen stěží. Během prvních osmnácti měsíců hlásila Kylie Cosmetics obrat 420 000 milionů dolarů, majitelka měla vydělat po zdanění cca 60 000 milionů USD. Na sotva devatenáctileté děvče slušná práce, chtělo by se říct.
Hned od svých podnikatelských začátků se Kylie mohla spolehnout na sociální sítě. Během čtyř let si prostřednictvím Instagramu a Twitteru polepšila o 100 milionů sledujících na dnešních 155 milionů. Příjmy tak rostly závratným tempem. A také proto může kasírovat za jeden příspěvek na sociálních sítích milion dolarů. Nabyl snad někdo dojmu, že si mladá kráska přišla ke svým penězům poleháváním u bazénu, případně návštěvami večírků?