LeBron James umí i byznys s pizzou
Přestože hvězdný basketbalista LeBron James loni podepsal s Cleveland Cavalliers novou tříletou smlouvu na více, než 100 milionů dolarů a k tomu kasíruje sponzory jako Nike, Coca-Colu či Kia Motors, rozhodl se před pěti lety začít podnikat. Jak se dnes ukazuje, jednalo se o velmi prozíravé rozhodnutí.
V roce 2012, během kterého vyhrál v té době nejlépe placený basketbalista planety v barvách Miami Heat NBA, MVP i olympijské zlato v Londýně, zaregistroval jen málokdo LeBronovu na první pohled bezvýznamnou transakci. Hvězdný basketbalista tehdy zakoupil malý podíl v prakticky neznámém řetězci pizzerií, Blaze Pizza.
V okamžiku investice projevil instinkt dobrého obchodníka. Podle společnosti Technolmic Inc, zabývající se sběrem dat z restauračního trhu v USA, je totiž Blaze Pizza nejrychleji rostoucí společností v historii, když během pouhých pěti let vybudovala 200 poboček. Loni realizovala obrat v hodnotě 184 milionů dolarů, letos hodlá atakovat hranici 300 milionů. LeBronových 10% akcí se tak dočkalo a nejspíše ještě dočká, řádného zhodnocení.
Kouzlo úspěšného byznysu je postaveno na několika základech. V první řadě je složení pizzy zcela záležitostí zákazníka, při výběru ingrediencí se meze nekladou. Odborníci rovněž oceňují špičkového šéfkuchaře, kvalitní suroviny a agresivní strategii budování značky. Pomalu se tak plní slova zakladatele řetězce Ricka Wetzela z roku 2015, podle kterých se Blaze Pizza stane chipotlem (něco mezi fast foodem a klasickou restaurací) na trhu s pizzou. LeBron James si tak může znovu radostně mnout ruce.