Luxusním značkám se daří, nejrychleji roste Gucci
Poradenská společnost Interbrand se každoročně zabývá stavem stovky nejvýše postavených značek. Jako potěšitelná se proto jeví skutečnost, že se luxusní módní brandy v konkurenci firem z oblasti technologií, automobilového průmyslu a finančního sektoru rozhodně neztratily.
Mezi stovkou aktuálně nejbohatších společností jich hned devět pochází ze sektoru luxusní módy a doplňků, přičemž jejich souhrnná hodnota se odhaduje na 105,8 miliardy dolarů. Celkově se pak těšily z růstu o 42%. Nejhodnotnější módní značkou světa zůstává Louis Vuitton, pozici nejrychleji rostoucího brandu ovšem uzmula Gucci. Zatímco LV totiž rostl v loňském roce o 23%, Gucci si polepšila o 30%. Obě značky spojuje úspěšná sázka na mládí, LV angažoval na post šéfa designu pánské sekce Virgila Abloha, ředitel Gucci Marco Bizzarri a kreativní ředitel Alessandro Michele pak vsadili na tým mladých poradců.
Podle zprávy společnosti Interbrand, se producenti luxusní módy a doplňků těší ze značného ekonomického růstu především díky schopnosti reagovat na současné trendy. Největším módním značkám se dle zprávy „podařilo dostat do ulic a přitom si zachovat autenticitu a patřičnou úroveň exkluzivity, díky čemuž je jejich produkce stále více žádoucí.“
Nejhodnotnější značky z oblasti luxusní módy
- Louis Vuiton (28,6 miliardy USD)
- Chanel (20 miliard USD)
- Hermes (16,4 miliardy USD)
- Gucci (12,9 miliardy USD)
- Cartier (7,7 miliardy USD)
- Tiffany (5,6 miliardy USD)
- Dior (5,2 miliardy USD)
- Burberry (5 miliard USD)
- Prada (4,8 miliardy USD)