Moët & Chandon platí za účast na F1 5 miliónů euro
Kromě bodů a pobytu na stupních vítězů mají nejlepší tři jezdci každého podniku světového šampionátu závodů F1 milou povinnost v podobě pozření několika loků šampaňského a následného vystříkání zbytku obsahu na mechaniky.
I v tomto případě ovšem existují výjimky potvrzující pravidlo. V závodech, které probíhají v muslimských zemích, třímají sice jezdci v rukou láhve šampaňského, místo luxusního moku ovšem tvoří obsah nealkoholický nápoj. Mimochodem, vzhledem k tomu, že vyhlášení vítězů probíhá záhy po skončení závodu, kdy jezdci řeší dehydrataci, dokáže několik doušků šampaňského mnohdy divy. Jinak láhev je před předáním odšpuntována, jezdec tak nemusí s odstraněním korku zápasit. Jedna plná láhev s podpisy pilotů je po závodě vždy uschována a později se stává předmětem dražby, přičemž cena se může vyšplhat až k hranici půl miliónu korun. Vzhledem k nezbytnosti záběru televizních kamer, je jedno z log na láhvi obráceno vzhůru nohama.
Vzhledem k marketingové atraktivitě závodů nejrychlejších monopostů planety, je o možnost prezentace šumivého moku na stupních vítězů značný zájem. Po patnáctileté nadvládě Mumm slaví letos návrat Moët & Chandon, přičemž výrobce za dodání produktu nezbytného pro oslavný rituál zaplatí promotérovi šampionátu ročně pět miliónů euro, což se v přepočtu rovná 135 miliónům korun.
V této souvislosti není bez zajímavosti, že stříkání šampaňským na automobilových závodech letos slaví padesátileté výročí. A, jak tomu bývá zvykem, úřadovala náhoda. Vítěz Le Mans 1966 Jo Siffert totiž dostal na stupních vítězů tří litrovou láhev šampaňského a omylem zavadil o korek. Ten vystřelil a šampaňské postříkalo celé okolí...