Nejdražší reklamou všech dob Chanel No. 5, cena 33 mil. USD
Podle odhadů agentury Dentsu Aegis Network, která disponuje daty z 59 trhů, dosáhne letos celkový globální růst reklamních investic 3,6 %. Zadavatelé reklamy tak utratí celkem v přepočtu 13,8 bilionu korun. Přesto se zdá, že časy velkých reklamních kampaní jsou minulostí.
Historicky vůbec nejdražší reklama byla totiž realizována již v roce 2004, stalo se tak v rámci propagace parfému Chanel No. 5. Režie se chopil Baz Luhrmann, který do hlavní role několik minut trvajícího spotu obsadil hvězdný pár Nicole Kidman - Rodrigo Santora, kostýmy dodal Karl Lagerfeld. Reklama byla uvedena souběžně s premiérou filmu Bridget Jones: The Edge of Deason. Cena 33 milionů dolarů.
Na druhém místě je s velkým odstupem reklamní kampaň na irské pivo Guinness s názvem Tipping Point z roku 2007. Devadesát sekund dlouhý příběh se odehrává v Argentině. V malé vesnici se všechno bortí a hoří, v důsledku toho všeho nakonec vznikne gigantická pinta ikonického piva. Příběh vyšel na 16 milionů dolarů.
Když se v roce 2008 přejmenovala pojišťovací společnost Norwich Union na Aviva, bylo nutno na tuto skutečnost upozornit stávající i potenciální zákazníky. Stalo se tak prostřednictvím kampaně: New Name, New Life. Nesnadným úkolem bylo pověřeno na první pohled nepříliš sourodé kvarteto ve složení Bruce Willis, Ringo Starr, Alice Cooper a Elle McPherson. Něco málo přes minutu dlouhý reklamní spot stál 13,4 milionu dolarů.