-
Rolex je vnímána jako společnost s vysoce kvalitní produkcí, patřičnou ziskovostí, dokonale reagující na potřeby zákazníků
-
Lego je v oblibě již několikáté generace
-
Kdo by neznal Mickey Mouse (na fotce se zpěvačkou Arianou Grande) a značku Walt Disney Company
-
Canon je vnímán jako kvalitní značka nejen mezi profesionály
Nejdůvěryhodnější značkou světa je Rolex
Společnost The Reputation Institute (RI) byla založena v roce 1997 a v současné době sídlí v Bostonu. Její stěžejní aktivitou je sestavování žebříčku stovky nejdůvěryhodnějších značek světa. O serióznosti průzkumu vypovídá oslovení 170 000 respondentů.
The Reputation Institut vychází při tvorbě žebříčku ze sedmi následujících ukazatelů: produkty, služby, inovace, pracoviště, politika společnosti, vedení a výkon. Vyhlašování výsledků probíhá každý kvartál, ten úvodní roku 2017 ovládl švýcarský výrobce luxusních hodinek Rolex. Firma sídlící v Ženevě získala vynikajících 80,38 bodu, když respondenti vnímají Rolex jako společnost s vysoce kvalitní produkcí, patřičnou ziskovostí, dokonale reagující na potřeby zákazníků.
Na druhém místě se ziskem 79,9 bodu se umístilo Lego - dánský výrobce hraček si ve srovnání s předchozím žebříčkem o čtyři místa polepšil. V posledních letech se původně ryze hračkářská firma zaměřila také na filmovou produkci, ve které využívá vlastní značku. S těsným odstupem následuje Walt Disney Company (79,19 bodu). Do první desítky nejdůvěryhodnějších značek planety se dále vešly: Canon (78,28), Google (78,22), Bosch (78,13), Sony (77,74), Intel (77,74), Rolls Royce Aerospace (77,66) a Adidas (77,27).
A jak si vedly další známé společnosti: 11. Microsoft (77,12), 15. Nike, Inc. (75,74), 20. Apple (74,94), 28. Georgio Armani (74,44), 49. Boeing (73,02), 58. Ikea Group (72,46), 76. Nokia (70,71), 82. The Coca Cola Company (69,93), 100. Volkswagen (64,73).