Apple je stále nejhodnotnější značka
Apple s hodnotou 145,9 miliardy dolarů (přibližně 3,6 bilionu korun) si s přehledem drží první místo v žebříčku nejhodnotnějších značek světa, sestavovaném renomovanou společností Brand Finance.
Se značným odstupem za značkou Apple obsadil druhé místo v žebříčku nejhodnotnějších firem Google, jehož hodnota narostla oproti loňsku o 18 miliard na celkových 94,2 miliardy dolarů. Místo si tak vyměnil s jihokorejským Samsungem, který je ceněn na 83,2 miliardy dolarů.
Největší vzestup v první desítce nejhodnotnějších značek zaznamenal Amazon. Svou hodnotu navýšil o 13,5 miliardy na 69,6 miliardy dolarů a přeskočil tak Microsoft, telekomunikační firmy Verizon a AT&T a americký obchodní řetězec Walmart. Na deváté místo postoupila z loňského jedenáctého, druhá neamerická značka v první desítce, telekomunikační společnost China Mobile, jejíž hodnota je 49,8 miliardy dolarů.
První desítku nejhodnotnějších značek uzavírá nováček v této elitní skupině, finanční společnost Wells Fargo, kterou nárůst hodnoty o 9,3 miliardy na téměř 44,2 miliardy dolarů vynesl na tuto pozici z loňského 15. místa.
-
- Apple (145,918)
- Google (94,184)
- Samsung (83,185)
- Amazon (69,642)
- Microsoft (67,258)
- Verizon (63,116)
- AT&T (59,904)
- Walmart (53,657)
- China Mobile (49,810)
- Wells Fargo (44,170)
Elitní desítku letos opustila značka GE (General Electric), kterou propad hodnoty o téměř 11 miliard dolarů odsunul na 13. pozici. To však není nic oproti propadu Volkswagenu, jenž se potýká s následky emisního skandálu. Z loňských 31 miliard dolarů klesla hodnota této značky na 18,9 miliardy, což znamenalo nelichotivý propad z 18. příčky na 57. pozici.