-
Roger Federer vydělal loni na reklamě 49,2 miliony liber a je tak nejúspěšnějším sportovcem planety
-
Rafael Nadal vybojoval opět trofej na French Open, ale na žebříčku sportovců s nevyššími příjmy z reklamy obsadil až 10. místo
-
Basketbalista LeBron James (Cleveland Cavaliers) jen loni měl z reklamy příjmy 44,3 miliony liber
-
Phil Mickelson je nejúspěšnějším golfistou a mezi sportovci s nejvyššími příjmy z reklamy mu patří čtvrtá příčka
Králem reklam je Federer, fenomenální Nadal až desátý
Přestože Rafael Nadal vybojoval na French Open málo vídaným způsobem desátý triumf, co se marketingové přitažlivosti týče, v kategorii sportovců s nejvyššími příjmy z reklam, mu patří až desáté místo.
Alespoň to tvrdí žebříček sestavený britskou univerzitou London School of Marketing, který hodnotil reklamní příjmy sportovců za rok 2016. Před Nadala se z řad tenisových konkurentů dostal Roger Federer, který vydělal na reklamě 49,2 milionu liber, což z něj činí v tomto směru nejbohatšího sportovce planety. Sedmý skončil s reklamním příjmem 27,9 milionu liber Novak Djoković. Rafael Nadal vydělal na reklamách 26,2 milionu liber, s dvojicí Cristiano Ronaldo (fotbal) a Jordan Spieth se tak dělí o 8. – 10. místo. Zatímco však letos až neskutečně se trápící Djokovič vyhrál loni Australian Open, French Open a uhrál finále na US Open, Federer půl sezóny nehrál. A Nadal bral pouze vítězství ve čtyřhře olympijského turnaje v Rio de Janeiro. Podle marketingových specialistů jasný důkaz toho, že mnohdy více, než aktuální sportovní výkonnost, hrají při výběru reklamních partnerů z řad sportovců roli charakterové vlastnosti.
Kromě již zmiňovaných se mezi desítku marketingově nejpřitažlivějších sportovců dostali LeBron James (basketbal, 44,3 milionu liber), Phil Mickelson (golf, 41 milionů liber), Tiger Woods (golf, 36,9 milionu liber), Kevin Durant (basketbal, 29,5 milionu liber) a Rory Mc Illroy golf, 28,7 milionu liber).
Pro zajímavost, stovka marketingově nejzajímavějších sportovců planety si loni celkem přišla na 2,6 miliardy liber.