Fotbalová Liga mistrů hledá inspiraci v Super Bowlu
Přestože je právě probíhající fotbalová Liga mistrů komerčně mimořádně úspěšnou soutěží, řekli si její bossové, že peněz není nikdy tolik, aby jich nemohlo být ještě více. Jako zdroj inspirace má sloužit americká NFL.
Přestože se příjmy ve fotbalové Champions League vyšplhaly na 1,25 miliardy eur, hovoří řeč čísel jasně. Při stejném množství týmů, menší základně fanoušků a nižší celosvětové sledovanosti, co se finančního profitu týče, americký fotbal ten klasický nemilosrdně válcuje. Nespokojenci rekrutující se především z řad majitelů nejbohatších klubů logicky argumentují skutečností, že, byť zápas o Super Bowl sledovalo 110 miliónů diváků, zatímco finále Champions League mezi madridskými celky Real a Atletico o 60 miliónů diváků více, má NFL desetkrát vyšší příjmy, než Liga mistrů.
A tak se generalita UEFA musí snažit. Jako ekonomicky velmi atraktivní se jeví možnost po vzoru zápasu o Super Bowl finále Ligy mistrů nikoli předem zadávat, jako je tomu doposud, ale vybírat transparentně na základě kandidatur několika zájemců. Pravda, v takovém případě by se mohlo hrát finále i mimo Evropu, nový šéf UEFA, Slovinec Aleksander Čeferin však poukazuje nikoli nelogicky na skutečnost, že cesta z Portugalska do Ázerbájdžánu trvá stejně dlouho, jako do New Yorku.
Kromě toho chce UEFA využít popularity fotbalu v Asii. Za tímto účelem by se mohla semifinálová utkání přesunout, stejně jako finále, ze středy na sobotu. O víkendu totiž nemají Číňané problémy s ponocováním.