Online prodeje luxusu bortí zavedená pravidla
V roce 2019 organizoval aukční dům Christie´s čtyři online dražby luxusního zboží. Celkové tržby tehdy dosáhly částky 9,5 milionu dolarů. Loni se jednalo o dvanáct akcí s obratem 40 milionů dolarů, což se rovná nárůstu o 322 %.
Jak se v této souvislosti nechala slyšet šéfová online prodeje šperkařské divize Christie´s Caroline Ervin, ze strany aukční síně se jednalo o logickou reakci na požadavek trhu. Prakticky stejnou cestou se vydala konkurence - aukční síň Sotheby´s loni „otočila“ zboží v hodnotě 150,5 milionu dolarů, z čehož cca 121 milionů dolarů vygeneroval online prodej šperků a hodinek.
Raketově rovněž roste cena jednotlivých položek. Zatímco před rokem 2020 se nejdražší kus prodal online za 80 000 dolarů, loni 25 položek překročilo hodnotu 100 dolarů, přičemž cena zlatého prstenu osazeného diamantem o váze 28,86 karátu se vyšplhala na 2,1 milionu dolarů.
Jak v této souvislosti prohlásil v rozhovoru pro magazín Fortune David Rosenblatt, výkonný ředitel společnosti 1stDibs specializované na prodej luxusních šperků, umění a nábytku, lockdowny nastavily nová pravidla, která ukázala, že klientům nečiní sebemenší problém utrácet na dálku s pomocí počítače. „Chování klientů se změnilo ze dne na den, za posledních deset měsíců se toho v tomto směru událo více, než za předchozích deset let. S postupem času jsme došli ke zjištění, že zákazníci nemají problém s nakupováním prostřednictvím kliknutí i to nejluxusnější zboží.“
A tak se do online hry dostala v případě Christie´s kultovní kabelka Birkin Himalaya z krokodýlí kůže za 250 000 dolarů a hodinky Patek Philippe z osmnáctikarátového růžového zlata v hodnotě 600 000 dolarů. A už vůbec při zdi nehraje 1stDibs, který před časem prodal online zlatý náhrdelník se žlutým diamantem o hmotnosti 23,31 karátu za 2,35 milionu dolarů.