Parfém za 95 000 dolarů? Diamant za milion? A proč ne!
I v případě koronavirové pandemie platí, že každý problém se může zároveň rovnat začátku velké příležitosti. Luxusní segment nepředstavuje v tomto případě výjimku potvrzující pravidlo.
Server www. businessinsider.com v této souvislosti popisuje příběh výrobce vůní Bena Kriglera, který pracoval několik měsíců na do té doby neobvyklém projektu v podobě parfému, přičemž se měl vejít do částky 100 000 dolarů. „Volal mi klient s tím, že celé léto tráví na jachtě na jednom místě. Ušetřil tak spoustu peněz a protože nelze všechno utratit za šampaňské a kaviár, napadlo ho udělal manželce radost luxusním parfémem,“ vysvětluje Ben Krigler. „Jediné přání zákazníka spočívalo v tom, aby jeho choť po použití parfému nabyla dojmu, že se nachází v pařížském Ritzu, nebo na Capri.“ Ben Kriegler si tak nemůže na pracovní vytížení své firmy stěžovat, neboť počet stejně atraktivních zakázek se blíží dvaceti.
Pro „starosti“, podobných klientů, se pak v USA vžil termín „corona bonus.“ Vychází z toho, že akciový trh v čase koronaviru rostl a roste, zároveň však odpadly náklady spojené s cestováním, charitativními aktivitami, běžným provozem. Takže, proč neutrácet.
Své o tom ví rovněž manhattanský klenotník Josh Wienman, jehož specialitou jsou diamanty z proslulého australského dolu Argyle. „Kamarád mi poslal klienta, který měl být na luxusní dovolené na obří jachtě. Dovolenou ale museli kvůli Covid – 19 zrušit, manželku tak napadlo, že by jako odškodné mohla dostat nějaký hezký diamant?“ Nakonec z toho byl obchod za milion dolarů. Stejnou zkušenost má i Dan Moran ze společnosti Concierge Diamonds se sídlem v Los Angeles. Během července stoupl obrat firmy ve srovnání s předchozím rokem o 30%, v současné době pracuje na třech zásnubních prstenech, na kterých cena středového diamantu převyšuje částku 100 000 dolarů. „Lidi usoudili, že nastal čas, dělat si radost a neodkládat důležitá rozhodnutí. Do této kategorie spadají i zásnuby,“ říká.