Miiardář Branson vsadil na běhání
Pakliže se jeden z nejbohatších Britů Richard Branson pro něco rozhodne, má to prakticky vždycky smysl. Založení nové běžecké divize Virgin Sports proto nezůstalo bez povšimnutí největších hráčů dynamického trhu.
Miliardář, kterému není žádný adrenalin cizí a nemá problém obsluhovat v oděvu letušky cestující v letadle, se rozhodl prostřednictvím nově založené agentury vstoupit na pole organizování běžeckých závodů. Z jednoho z velkých sponzorů věhlasného maratónu v Londýně, se tak proměnil v aktivního hráče. Letos plánuje jeho Virgin Sports zorganizovat tři akce. V příštím roce by se měl jejich počet razantně zvýšit.
Richard Branson se tak zapojil, jak je v jeho případě zvykem, s patřičnou razancí aktivně do hry o pořádný balík. V současné době se točí v byznysu s běžeckým vybavením 100 miliard dolarů ročně. Nejlépe si v tomto ohledu vede společnost Nike, která v době od června 2015 do května 2016, realizovala obrat 32,4 miliardy dolarů. Podle agentury Sandler Research poroste běžecký trh v dalších dvou letech v průměru o 20%. Na této skutečnosti mají vedle běžecké klasiky velký podíl vychytávky například v podobně držáků chytrých smartphonů, které se díky novým aplikacím stávají nedílnou součástí běhání.
Mimořádný byznys potenciál však nevidí v běhání jen tento extravagantní britský miliardář. Aktuálně nejbohatší Číňan, Wang Ťien-lin ohlásil před časem strategické partnerství se společností Abbot World Marathon Majors. Tato organizuje vysoce prestižní maratony v New Yorku, Bostonu, Tokiu, Londýně a Berlíně. Sféra vlivu Abbot World Marathon Majors se tak pochopitelně rozšíří rovněž do Číny.