-
Nemalý podíl na síle značky Rolex má i její partnerství s řadou sportovních akcí, jako například turnaje WTA (na fotografii Caroline Wozniacki)
-
Druhé místo mezi nejdůvěryhodnějšími značkami obsadilo Lego
-
Google má stále důvěru široké veřejnosti
-
Apple je nehodnotnější značkou světa, mezi těmi nejdůvěryhodnějšími obsadil až 58 příčku
Nejdůvěryhodnější společností na světě je Rolex
Společnost Reputation Institut, se, jak napovídá její název, zabývá důvěryhodností jednotlivých značek. V průběhu ledna a února letošního roku oslovila za tímto účelem přes 200 000 respondentů z patnácti zemí světa, aby poté sestavila studii GlobalRepTrak 100.
Studie hodnotí férovost, etické chování, transparentnost a přidanou hodnotu produktu. Na prvním místě se umístil tradiční švýcarský výrobce hodinek Rolex. Zajímavé zjištění, vezmeme-li v potaz, že jedna z nejvíce padělaných značek světa byla v minulosti spojována s mafiány a drogovými dealery. Nemalý podíl na síle vítězné značky má i její nejslavnější ambasador, tenisový mág Roger Federer, muž, který nerad prohrává, pokud k tomu však dojde, činí tak s noblesou.
Na dalších „medailových“ místech se umístily vážené brandy Lego a Google, do první desítky dále pronikly Canon, The Walt Disney Company, Sony, Adidas, Bosch, BMW Group a Microsoft. Z oděvních značek je na tom, co se důvěryhodnosti týče, nejlépe Levi Strauss (14), následují Giorgio Armani (22) a Hugo Boss (35). V ostře sledovaném souboji výrobců mobilních telefonů porazil s přehledem Samsung (26) velkého rivala Apple (58). Propad Apple je připisován snaze vyhnout se daním a úmyslnému snižování výkonnosti baterií. Na druhé straně se Samsung vyrovnal s korupčními aférami a vybuchujícími telefony sérií veřejných omluv, což veřejnost obecně kvituje. Jihokorejský gigant pak využil zimní olympiády v podobě kampaně, jejíž tváří se stala žena, která se s pomocí brýlí na virtuální realitu od Samsungu učila chodit s protézou.