Šampaňské a koňak předčily kosmetiku
Největším exportním artiklem Francie je letecký průmysl, na druhém místě se dlouho držela kosmetika. Od konce loňského roku však je všechno jinak.
Sečteno podtrženo, v uplynulém roce utržili francouzští vývozci za export svých produktů dvanáct miliard eur. V praxi to znamená, že špičkový francouzský alkohol, zejména šampaňské a koňak tak předčily věhlasnou kosmetiku a v zemi galského kohouta jim patří mezi vývozci druhé místo. Jak uvedl anglický server The Independent, vzrostl loni vývoz francouzských alkoholických nápojů o 8,7%. Za růstem stál, kromě slábnoucího eura, zvyšující se zájem o šampaňské, perlivý mok si polepšil o 9%. Přitom ještě na konci desetiletí byl největší producent LVHM - Moët Hennessy Louis Vuitton SA nucen přistoupit v důsledku ekonomické krize k razantnímu snížení produkce. Mimořádně pak stoupl zájem o koňaky, jejichž prodej poskočil o nevídaných 20%.
Jak dále The Independent uvedl, nejvíce francouzský alkohol boduje v USA, do kterých putuje více, než pětina veškeré produkce. Na druhém místě je Anglie s 12%, následují Německo, Čína a Singapur.