Star Wars: Miliardový byznys se suvenýry
Nový díl vesmírné ságy Star Wars: Síla se probouzí, vstoupí zítra do našich kin, velký filmový byznys však začal již v září, kdy se objevily první reklamní předměty. Nutno říci, že se jedná o byznys s velkým B.
Podle veřejně dostupných zdrojů totiž vydělala vesmírná sága během sedmatřiceti let úctyhodných 28 miliard dolarů. Přestože kina na celém světě praskala a budou praskat ve švech, zisk ze vstupného ovšem činil „jen“ pět miliard. Zbytek vydělaly reklamní předměty, přičemž rovných 20 miliónů mělo skončit na kontě režiséra a producenta Star Wars George Lucase. Na mimořádném komerčním úspěchu se v tomto případě podepsala velmi umně zvolená strategie, neboť plastové postavičky z jednotlivých dílů jsou vyráběny v limitovaných edicích a jejich cena tudíž roste.
Nejinak tomu má být i v rámci posledního dílu, prodej zboží souvisejícího s filmem by mohl podle předběžných odhadů vydělat až pět miliard dolarů. Svůj podíl na této skutečnosti má i široká nabídka, vedle figurek nechybí vychytávky jako Skywalkerovy lodičky (322 USD), Žvejkovy legíny (24 USD) či lednička Han Sola (160 USD). Movitější fanoušci Star Wars si pak třeba za 28 500 dolarů mohou zakoupit exkluzivní hodinky „Star Wars by Devon“ z limitované edice. Velké oblibě se bude nepochybně těšit také Dart Vaderův prezervativ za 3,95 dolaru.